آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD
آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD

آموزش بخش گزارشات در پلاگین EDD وردپرس قسمت اول

در این مقاله از سری مقالات آموزشی پلاگین EDD تصمیم داریم تا به پنچره ی مربوط به “گزارشات یا همان سوابق” بپردازیم . معمولا هر سایت فروشگاهی باید مجهز به یک سیستم جامع از کلیه ی عملیاتی که روی سایت انجام میشود ، باشد تا کلیه ی امور در سایت ذخیره سازی شوند و در صورت لزوم به آسانی بتوان از آن استفاده کرد . همانطور که میدانید افزونه EDD وردپرس اینکار را برای مشتریان فروشگاهی خود عملی کرده است که در واقع از طریق پنجره “گزارشات” میتوانیم به راحتی کلیه اطلاعات مربوط به یوزر ها ، دانلود ها و پرداخت ها و … را در اختیار داشته باشیم که در ادامه به توضیحات این پنجره نیز خواهیم پرداخت . (لازم به ذکر است گزارشات یا همان سوابق مربوط به پلاگین EDD بصورت اتومات روی سایت ذخیره میشوند)

بخش گزارشات پلاگین EDD

بسیار خب ، طبق روال کار ابتدا وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شوید و از پیشخوان به مسیر ” دانلود ها > گزارشات ” مراجعه کنید ، در اینجا پنجره ای (مطابق تصویر زیر) برای شما باز میشود که شامل لیستی از انواع مختلف گزارشات و همچنین یک سری فیلد های مفید می باشد .

1

همانطور که در تصویر بالا هم مشاهده می کنید ما در این پنجره غیر از زبانه گزارشات (که بصورت پیش فرض با ورود به بخش گزارشات برای شما نمایان میشود) دو زبانه دیگر هم بنام های “برون بری و ریزگزارشات” داریم که بعد در مورد آنها مفصلا به بحث می پردازیم ، ابتدا اجازه دهید به زبانه گزارشات بپردازیم .

بسیار خب ، شما در تصویر زیر مشاهده میکنید که در تب گزارشات ، دقیقا زیر “گزارشات” لیستی کشویی وجود دارد که حالات مختلف نمایشی را برای شما میتواند اعمال کنید (در تصویر زیر مشخص کرده ایم) . لازم به ذکر است این منوی کشویی شامل گزینه هایی همچون ” گزارشات بازدید ، درآمد ها ، دانلود ها ، مشتریان ، روش های پرداخت و مالیات ” است که شما با انتخاب هر کدام از این حالات و با کلیک روی گزینه “نمایش” گلیه گزارشات مربوط به گزینه انتخابی شما برایتان نمایش داده خواهد شد .

2_02

بگذارید گزینه هایی که در لیست کشویی قرار دارد را برای شما معرفی کنیم :

درآمد ها : با انتخاب این گزینه کلیه سود حاصل از فروش و درآمد های حاصل از فروش در پنجره ای با ذکر نمودار برای شما نمایش داده خواهد شد (با جزئیات کامل) . همانطور که در تصویر بالا هم میبینید شما میتوانید درآمد های حاصل از فروش محصولات فروشگاه را برای یک ماه خاص و یا سالا و یا هفته و یا … را هم بصورت جداگانه مشاهده کنید (انتخاب بازه از طریق منوی کشویی) ، اگر به تصویر زیر مشاهده کنید این موضوع بر شما روشن می شود .

3_02

دانلود ها : اگر این گزینه را انتخاب کنید لیستی از تمامی محصولات دانلودی (روی سایت) برای شما به نمایش در خواهد آمد . البته باید گفت نمایش این لیست همراه با جزئیاتی کامل نظیر ” دانلود ، فروش ، درآمدها ، میانگین فروش ماهیانه ، میانگین درآمد ماهیانه ، جزییات گزارش ” می باشد و همچنین بدانید که این لیست به ترتیب زمانی می باشد .

مشتریان : اما این مورد گزینه ی بعدی از منوی کشویی است که در آن لیست تمامی مشتریانی که محصولات فروشگاه را خریداری کرده اند با مشخصات و اطلاعات کافی نمایش داده خواهند شد . دیا این پنجره نیز ستون هایی نظیر ”  نام ، شماره ، ایمیل ، خرید ها ، کل هزینه خرج شده ، فایل دانلود ها ” برای شما نمایش داده خواهد شد که میتوانید بصورت کامل این اطلاعات را در اختیار داشته باشید .

روش های پرداخت : در این پنجره جزئیات کاملی از روش های پرداختی مشتریان به شما نمایش داده خواهد شد . در این پنجره ستون هایی وجود دارد که به شما نمایش خواهد داد هر مشتری از کدام درگاه پرداختی سایتتان اقدام به پرداخت وجه محصول خریداری شده کرده است و یا هر مشتری کلا تاکنون چند محصول خریداری کرده است و چند مورد از خرید های وی موفق و چند مورد آنها ناموفق بوده است .

مالیات : در این قسمت میتوانید کلیه مالیات های مربوط به هر سال را که یکی از مهمترین بخش های یک فروشگاه اینترنتی است را مشاهده نمایید . اگر به تصویر زیر مشاهده فرمایید متوجه خواهید شد که در بخش مربوط به مالیات میتوانید سال مد نظر خود را انتخاب کنید و مالیات (کل مالیات های پرداختی در طول سال) همان سالی را که مد نظر دارید مشاهده کنید .

4_03

نتیجه ی پایانی :

در این مقالبه قسمت های مختلف زبانه ی گزارشات از بخش “گزارشات” در افزونه EDD وردپرس را مورد برسی قرار دادیم . پس در مقاله ی بعدی جزئیات و زبانه های دیگر را مورد برسی قرار خواهیم داد .

موفق باشید .

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید