آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD
آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD

آموزش تاریخچه پرداخت در پلاگین Easy Digital Downloads وردپرس

معمولا بخش مدیریت اطلاعات مالی در یک کسب و کار یکی از حساس ترین و مهمترین بخش های یک شغل محسوب میشود ، مخصوصا اگر معامله ها اینترنتی صورت بگیرند و پول نیز بصورت اینترنتی پرداخت شود . همانطور که می دانید در این سری از آموزش های پلاگین EDD قصد داریم تا به برسی قسمت مالی بپردازیم پس باید خدمت شما عرض کنم که این پلاگین با چارچوبی که برای تراکنش های مالی داراست کار مدیریت حساب ها و تراکنش ها را برای شما بسیار دقیق تر و منظم تر کرده است .تا در قسمت مدیریت مالی به تمام تراکنش ها و حتی تاریخ انجام تراکنش ها و یا ساعت انجام تراکنش ها و … نیز دسترسی خواهید داشت .

در آموزش های قبلی بطور کامل به نحوه ی پیکربندی دروازه پرداخت و قیمت گذاری روی محصولات پرداختیم ،  پس اجازه دهید تا کم کم به برسی تاریخچه ی پرداخت ها در این پلاگین بپردازیم .

آموزش تاریخچه پرداخت در پلاگین Easy Digital Downloads وردپرس :

سابقه پرداخت (تاریخچه پرداخت) در پلاگین Easy Digital Downloads دانلود به ازای پرداخت وردپرس :

تاریخچه پرداخت به شما کمک می کند تا اطلاعاتی کامل از تمامی معاملات صورت گرفته بصورت کامل و یا ناقص (همراه با تمامی اطلاعات محصولات و … ) خود بصورت دسته بندی شده داشته باشید . (به مانند آنچه که در تصویر زیر مشاهده میکنید .) . اما طبق معمول برای ورود به این صفحه ابتدا باید وارد پیشخوان مدیریت سایت وردپرسی خود شوید و از منو به قسمت “دانلود ها > سابقه پرداخت ” مراجعه کنید تا صفحه ی زیر که مربوط به سوابق پرداخت است بصورت کامل برای شما نمایش داده شود .

آموزش تاریخچه پرداخت در پلاگین Easy Digital Downloads وردپرس
آموزش تاریخچه پرداخت در پلاگین Easy Digital Downloads وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید شما در این بخش از پلاگین EDD جزئیات کامل پرداختی ها را میتوانید مورد برسی قرار دهید ، در این صفحه نیز یک سری برگه ها و جزئیات در بالای صفحه وجود دارد (نظیر : همه ، موفق ، در انتظار ، مسترد ، لغو شده ، نا موفق ، بدون استفاده ) که در تصویر زیر مشخص کرده ایم ، که در ادامه ی این نوشته به برسی آنها می پردازیم .

سابقه پرداخت (تاریخچه پرداخت) در پلاگین Easy Digital Downloads دانلود به ازای پرداخت وردپرس
سابقه پرداخت (تاریخچه پرداخت) در پلاگین Easy Digital Downloads دانلود به ازای پرداخت وردپرس

برسی حالات بالای صفحه (در تصویر فوق):

البته همه ی گزینه ها کاملا شفاق و واضح است اما بعلت اینکه هدف ما ارائه آموزشی کامل است پس به برسی آنها خواهیم پرداخت .

همه : با کلیک روی این گزینه می توانید تمامی تراکنش ها را در برگه (صفحه) بصورت کامل مشاهده کنید همراه با جزئیات سفارش (تمامی تراکنش ها شاما پرداختی ها ، لغوی ها ، مترد ها و یا … میشود)

موفق : با کلیک روی این گزینه می توانید تنها آن دسته از سفارش ها را مشاهده کنید که پرداخحت آنها بصورت درست و کامل صورت پذیرفته است .

در انتظار : با کلیک روی این گزینه تمامی سفارش هایی که هنوز پرداخت آنها توسط مشتری تکمیل نشده است (پول پرداخت نشده اما سفارش ثبت شده) نمایش داده میشود .

مسترد : با کلیک روی این گزینه تمامی سفارش ها و معاملاتی که به دلیلی بعد از پرداخت وجه توسط مشتری ، کنسل شده است به شما نمایش داده خواهد شد (بعد از کنسل شدن سفارش وجه توسط صاحب فروشگاه به مشتری برگشت خورده است)

لغو شده : با کلیک روی این گزینه تمامی سفارش هایی که توسط خود مشتری یا توسط صاحب فروشگاه لغو شده باشند برای شما به نمایش در خواهد آمد . لازم به ذکر است علل لغو میتواند موارد مختلفی نظیر تاخیر در پرداخت وجه کالا توسط خریدار و یا … نیز باشد .

ناموفق : با کلیک روی این گزینه پرداخت هایی که با مشکل بانکی و یا مشکل روی سایت مواجه شده اند برای شما به نمایش در می آید . بعنوان مثال مشتری در حین پرداخت وجه کالا است اما به یکباره درگاه پرداخت آنلاین از سوی سایت یا از سوی بانک دچار مشکل میشود ، در این حالت گفته میشود تراکنش با شکست روبه رو شده است .

بدون استفاده : این گزینه به این معنا است که صاحب فروشگاه جلوی خرید کامل یک محصول خاص توسط خریدار را گرفته است و این گونه مشکلات پرداختی در این قسمت ثبت میشوند .

لازم به ذکر است تمامی زبانه هایی که در بالا ذکر کردیم همراه با تاریخ پرداخت و جزئیات کامل سفارش و … نیز در “سابقه پرداخت” سایت ثبت میشود .

اما باید گفت که نوعی فیلتر هم در این قسمت برای استفاده کنندگان از پلاگین EDD تعبیه شده است که با استفاده از آن میتوانید معاملات (پرداختی ها و خرید مشتریان) انجام شده در یک بازه ی زمانی خاص را بصورت کامل جستجو و برسی کنید که تنها با یک کلیک ساده سیستم برای شما این مورد را فراهم می سازد و نیاز به جستجو های گاها چند ساعته در این زمینه نمی باشد ! (اگر به تصویر زیر دقت کنید ما این فیلد را برای شما مشخص کرده ایم) . همانطور که شما در تصویر مشاهده میکنید ، در بخش “سابقه پرداخت” این امکان را خواهید داشت که یک بازه ی زمانی بین 2 تاریخ را انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی اعمال کلیک کنید تا معاملات انجام شده ی آن بازه زمانی برای شما نمایش داده شود .

8_02

و اما در این بخش گزینه دیگری که باید به آن بپردازیم مربوط به باکس “کار های دسته جمعی” خواهد بود ، منظور از کار های دسته جمعی این است که شما میتوانید چند مورد از معاملان را انتخاب کنید و همزمان روی آنها فرایندی خاص (میتوانید حذف کردن ، تغییر وضعیت سفارش و یا و… باشد) را انجام دهید . همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید با کلیک روی گزینه “کار های دسته جمعی” برای شما منوی بازشونده ای (همان منوی کشویی) نمایش داده خواهد شد که در آن گزینه های ” حذف ، تغییر به موفقیت ، تغییر به حالت انتظار ، تغییر به حالت مسترد ، تغییر به لغو شده ، تغییر به ناموفق ، تغییر به بدون استفاده ، تغییر به تایید نشده ، تغییر به منصرف شده و همچنین تغییر به ارسال دوباره ی ایمیل رسید  ” برای شما نمایش داده خواهد شد که با انتخاب هر کدام از آنها و کلید روی گزینه ی ” اجرا ” میتوانید یک عمل خاص را روی کلیه معاملات و یا یک سری معاملات خاص انجام دهید .

4_02

بسیار خب ، حالا تصمیم دارم خدمت شما ستون های جزئیات مربوط به معامله های صورت گرفته را معرفی کنم . همانطور که در تصویر زیر مشاهده میفرمایید ما در اینجا 7 ستون داریم .

5_02

این ستون ها عبارتند از :

شماره : ستون اول مربوط به نمایش شماره (کد) محصولات است .

ایمیل : ستون بعدی مربوط به آدرس ایمیل است ، در این ستون آدرس های ایمیل های خریداران ذکر میشوند . چنانچه بعد از معامله نیاز داشته باشید با خریدار ارتباط برقرار کنید میتوانید از این ایمیل نیز استفاده فرمایید .

جزئیات : در این ستون جزئیات هر سفارش بصورت کامل ذکر میشود که با کلیک روز گزینه ” مشاهده جزئیات خرید ” میتوانید بصورت کامل تمامی جزئیات معامله ها را مشاهده فرمایید .

مقدار : در این ستون تعداد سفارش های مشتری ها ثبت میشود (چنانچه مشتری بیش از یک محصول را همزمان اقدام به پرداخت وجه کرده باشد)

تاریخ : در این ستون تاریخ انجام سفارش (معامله/پرداخت) به شما نمایش داده خواهد شد .

نام کاربری : همانطور که واضح است این ستون مربوط به نام کاربری خریداران یا همان مشتریان سایت نمایش داده خواهند شد .

وضعیت : و اما ستون آخر ، در اینجا وضعیت (پرداخت شده ، پرداخت نشده ، لغو شده و یا …) مربوط به هر سفارش قابل رویت است . در این رابطه ما در بالاتر به بحث پرداخته بودیم .

و اما نتیجه ی این مقاله !

ما بصورت کامل بخش مربوط به “سابقه پرداخت” را که وجود آن برای هر وبسایت فروشگاهی و هر مدیر فروشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است را برسی و معرفی کردیم و این بخش هم با موفقیت به پایان رسید . تا مقاله ی بعدی را آماده کنیم شما میتوانید به برسی این مطلب بپردازید و اگر جایی از این مقاله برایتان گنگ است را از قسمت نظرات این متن با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم .

موفق باشید .

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای یک نظر است

دیدگاهتان را بنویسید