آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD
آموزش افزودن محصول دانلودی در افزونه دانلود به ازای پرداخت وردپرس EDD

آموزش تنظیمات ایمیل در افزونه Easy Digital Downloads قسمت دوم

در آموزش قبلی از تنظیمات ایمیل EDD به آموزش چند گزینه ی اول که درون این تب بود پرداختیم ، اما در مقاله ی امروز اجازه دهید به گزینه های باقی مانده از این زبانه یا همان تب بپردازیم .

تنظیمات ایمیل در افزونه Easy Digital Downloads :

همانطور که در مقاله قبلی ذکر کردیم ، صاحبان فروشگاه و همچنین خریداران محصولات فروشگاه (مشتریان) هر دو می توانند بطور همزمان از خدمات ایمیلی که توسط پلاگین EDD ارائه می شود بهرهمند شوند .

تنظیمات ایمیل در افزونه Easy Digital Downloads
تنظیمات ایمیل در افزونه Easy Digital Downloads

جهت ورود به تنظیمات ایمیل در پلاگین EDD لطفا به مسیر Download > Settings > Emails ( یا همان دانلود ها > تنظیمات > ایمیل ها ) بروید . در آموزش قبلی نحوه ی پیکربندی یا همان تنظیمات گزینه های قالب ایمیل ، نام ایمیل و لوگو (آرم) را خدمت شما آموزش دادیم ، اما در این آموزش اجازه بدید تا به گزینه های بعدی نیز بپردازیم و آموزش را ادامه دهیم .

عنوان ایمیل خرید در افزونه Easy Digital Downloads :

شما می توانید از طریق این فیلد در تنظیمات ایمیل عنوان ایمیل خرید را هر آنچه که مد نظر دارید وارد کنید ، در اینصورت هر زمانیکه مشتری اقدام به خرید کنید ایمیل خرید وی با این عنوان برایش ارسال خواهد شد .همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این فیلد بصورت پیش فرض ” رسید خرید ” نام گذاری شده است .

عنوان ایمیل خرید در افزونه Easy Digital Downloads
عنوان ایمیل خرید در افزونه Easy Digital Downloads

 

ایمیل رسید خرید برای مشتری در افزونه Easy Digital Downloads :

این گزینه به شما اجازه ی پیکربندی (تنظیمات) متن رسید خرید را می دهد ، بصورت واضح در تصویر زیر مشاهده می کنید که مدیر فروشگاه اجازه ویرایش این متن را خواهد داشت . اما توجه داشته باشید که ارسال ایمیل در EDD از طریق یک متد است که در پایین تر به آن نیز خواهیم پرداخت .

ایمیل رسید خرید برای مشتری در افزونه Easy Digital Downloads
ایمیل رسید خرید برای مشتری در افزونه Easy Digital Downloads

 

در تصویر فوثق شما مشاهده میکنید که در تنظیمات متن نامه ی خرید ، از ” {download_list} ” استفاده شده است ، این دستور همان لینک محصول خریداری شده توسط مشتری را در ایمیلی که EDD برای خریدار ارسال می کند به نمایش میگذارد .

اما گزینه دیگری که در تنظیمات خرید تصویر بالا مشاهده میکنید {name} می باشد ، که مربوط به نام خریدار است و در واقع ایمیل خریدی که برای خریدار ارسال میشود نام او در ایمیل ذکر می شود .

شما می توانید از گزینه های اضافی دیگری هم (کد های کوتاه) در متن نامه ی خرید برای مشتری استفاده کنید که در تصویر زیر برخی از پیش فرضات این افزونه برای تنظیم یک نامه ی مناسب خرید را مشاهده خواهید کرد . (می توانید در ویرایشگر متنی وردپرس از قالب بندی های متن ای که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید استفاده نمایید.)

4_03

لازم به ذکر است در شکل بالا کد های کوتاهی که می توانید در متن ایمیل خرید برای مشتری استفاده نمایید را مشاهده می کنید ، شما هر کدام از این کد های کوتاه را که در متن ایمیل قرار دهید سیستم بصورت اتومات جزئیات مربوط به آن را در ایمیل به مشتری نمایش خواهد داد . بعنوان مثال اگر در ایمیل از کد کوتاه {price} استفاده کنید ، زمانیکه ایمیل خرید موفق برای خریدار ارسال شود کل هزینه ای که مشتری بابت خرید محصول مربوطه پرداخت کرده است در ایمیل نمایش داده خواهد شد و دیگر کد های کوتاه هم عملکردی به همین صورت خواهند داشت .

 

اطلاعیه های فروش محصول جدید برای مدیر فروشگاه در افزونه Easy Digital Downloads :

زمانی که خریداری از فروشگاه اینترنتی شما خریدی موفق انجام داده باشد سیستم EDD این موضوع را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد (این اطلاع رسانی بلافاصله پس از پرداخت وجه و تکمیل فرایند خرید انجام می شود ) . در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که می توانید به راحتی موضوع این ایمیل را مطابق با میل خود ویرایش کنید .

اطلاعیه های فروش محصول جدید برای مدیر فروشگاه در افزونه Easy Digital Downloads
اطلاعیه های فروش محصول جدید برای مدیر فروشگاه در افزونه Easy Digital Downloads

همچنین همانطور که تصویر بالا مشاهده می کنید ، در زیر کادر ” موضوع ایمیل اطلاع رسانی فروش” ادیتور وردپرس قرار داده شده است که شما می توانید به راحتی متن ایمیلی که برای صاحب فروشگاه ارسال میشود (ایمیل فروش موفق) را نیز تغییر دهید . در اینجا هم با از همان کد های کوتاه دستوری که در بالاتر ذکر کرده بودیم می توانید در متن این اتظیمات ایمیلی استفاده کنید و جزئیات بیشتر از آنچه که فروخته اید برای شما ایمیل شود . البته لازم به ذکر است که شما می توانید این مورد را غیر فعال هم کنید ، یعنی همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید می توانید از پلاگین EDD درخواست این را داشته باشید که هر زمان محصولی از فروشگاهتان به فروش رفت هیچ ایمیلی برای صاحب فروشگاه ارسال نشود .

6_03

 

تنظیم آدرس ایمیل هشدار فروش در افزونه Easy Digital Downloads :

شما می توانید ایمیلی را در این باکس وارد کنید تا در زمانیکه محصولی در فروشگاه فروخته شد سیستم EDD نامه های فروش موفق را به این آدرس ایمیل برای شما ارسال کننید . شما به تصویر زیر مشاهده کنید .

تنظیم آدرس ایمیل هشدار فروش در افزونه Easy Digital Downloads
تنظیم آدرس ایمیل هشدار فروش در افزونه Easy Digital Downloads

لازم به ذکر است که شما می توانید در این قسمت حتی چند آدرس ایمیل هم وارد کنید ، فقط با این حساسیت که هر آدرس ایمیل باید در یک سر (خط) نوشته شوند . در نهایت که تمامی این تنظیمات را انجام دادید می توانید با خیالی آسوده بر روی گزینه “ذخیره ی تغییرات” کلیک کنید تا تنظیماتی که انجام داده اید ذخیره شوند .

نتیجه :

سری آموزشی تنظیمات تب مربوط به ایمیل از پلاگین EDD به پایان رسید . در مقاله ی بعدی ما به تب بعدی از تنظیمات این افزونه خواهیم پرداخت . همچنین در صورتیکه مشکلی ، سوالی در زمینه ی این آموزش داشتید می توانید از قسمت نظرات سایت با ما درمیان بگذارید ، باعث افتخار است بتوانید راهنمای خوب شما باشیم .

موفق باشید .

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید