آموزش ساخت یک پلاگین برای فایل تابع پوسته در آقای وردپرس

با سلام خدمت کاربران عزیز و محترم آقای وردپرس
امروز با آموزش ساخت یک  پلاگین برای فایل تابع پوسته در خدمت شما هستم  که امیدوارم ازش خوشتون بیاد.

mrwp

فایل تابع پوسته یا همون فایل معروف و دوست‌داشتنی functions.php موجود در پوشه پوسته قالب یکی از فایل‌های اساسی‌ای هستش که هر فردی که با وردپرس کار میکنه به استفاده از اون بارها و بارها نیازمند میشه.

یکی از مشکلاتی که وجود داره اینه که این فایل داخل پوشه پوسته فعال وردپرس ما قرارداره و اگه ما قالب‌مون رو تغییرش بدیم با پریدن تمام تنظیماتی که انجام دادیم روبرو میشیم. یکی از دلایل استفاده از پلاگین‌ها فعال‌بودن اونا در تمام حالات سیستم وردپرسه؛ وگرنه میشد کدهای اون‌ها رو هم توی همون فایل functions.php نوشت، چون همون کار رو برای ما انجام می‌داد.

حالا می‌خوایم با ساختن یه افزونه برای فایل تابع پوسته‌مون دیگه هی به سراغ فایل functions.php موجود در پوشه پوسته‌مون نریم و مستقیم به سمت پلاگین‌ی که برای این کار در نظر گرفته شده بریم و کدهای موردنظرمون رو بهش اضافه کنیم.

<?php
/*
Plugin Name: Functionality Plugin
Plugin URI: http://www.line97.com/
Description: Moves most functions away from functions.php
Version: 1.0
License: GPL2
*/

...

;?>

گدی که در بالا مشاهده می‌کنین کدی هستش که با اضافه‌کردن اون به یه فایل PHP و ذخیره کردن اون، برای شما یه پلاگین با نام Functionality Plugin درست میکنه. حالا شما به راحتی می‌تونین با افزودن هرکدی که دوس دارین به این فایل دیگه از رفتن به سراغ فایل functions.php موجود در پوشه پوسته قالب جلوگیری کنین و اگه قالب‌تون رو هم تغییر دادین دیگه مشکلی واسه تنظیمات‌تون پیش نیاد؛

 

موفق و سربلند باشید.
بدرود.

منتظر نظرات سازندتون هستم نظر یادتون نره!!!

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید