افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده
افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده

افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده + دانلود افزونه

آیا سرعت بارگذاری سایت شما پایین است؟؟

چند ثانیه اضافی در بارگذاری سایت میتواند تفاوتی بزرگ برای سایت شما با بقیه سایت ها باشد و این برای شما و سایتتان بسیار بد بوده و عاملی میشود تا کاربر دیگر به سایت شما بازنگردد.

حال دنبال راهی هستید که سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهد؟؟

باما همراه باشید تا راه کاهش زمان لود را به شما بگوییم:

برای انجام این کار شما باید دیتابیس خود را از اطلاعات اضافی تخلیه کنید.

چرا دیتابیس نیاز به پاک کردن اطلاعات اضافی دارد؟؟

وردپرس همانطور که قبلا گفته شده بود نرم افزاری تحت وبی است که با دو زبان برنامه نویسی به نام هایی php و mysql نوشته شده که وظیفه ی mysql ذخیره اطلاعات و در مواقع لازم نمایش اطلاعات در سایت به وسیله ی php است.

پشت هر سایت وردپرسی یک دیتابیس می باشد. حالا شما فرض کنید که این دیتابیس سنگین شده و نتواند فایل ها را به راحتی پیدا کرده و در سایت نمایش دهد!! در این صورت برای پیدا کردن و نمایش دادن هر فایل به زمان زیادی احتیاج خواهد بود که متاسفانه این زمان در دسترس نمی باشد.

ساختار دیتابیس به این صورت است که برای ذخیره سازی هر موضوع یک جدول یا همان table می سازد و مطالبی که مربوط به آن موضوع است را در همان جدول ذخیره میکند. به طور مثال یک جدول برای موضوع افزونه های وردپرس ساخته و تمامی افزونه ها را در آن ذخیره میکند.

 

شما زمانی که وردپرس را نصب میکنید، وردپرس به صورت خودکار 11 جدول میسازد که البته با نصب افزونه های مختلف جداولی به آن ها اضافه خواهد شد. حال اگر بعداز مدتی شما تصمیم به حذف افزونه ها بگیرید در ظاهر افزونه از وردپرس پاک شده است ولی از دیتابیس نه!!! مشکل ما نیز از همین جا شروع میشود که جداول مربوط به افزونه ها بعد حذفشان پاک نمیشود و کماکان سرجای خود میمانند.

حال باید چه کرد؟؟

برای انجام این کار یعنی شناسایی و پاک کردن جداول اضافی افزونه هایی موجود میباشد که این کار را برای شما انجام دهند (البته خود این افزونه ها بعد حذف جدولشون پاک میشه پس نگران نباشید (-: )

1-WP-Optimize

افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده
افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده

بعد بررسی های زیاد و نظرسنجی های متعدد ما به این افزونه از 5 نمره ، 4.7 را میدهیم.در این افزونه شما میتوانید تنها با یک کلیک تمام دیتابیس خود را بهینه سازی کنید.

این افزونه با پاک کردن جداول ، نظرات و مطالب غیرمفید و اضافی سایت، سرعت سایت را چندین برابر کند همچنین شما میتوانید برای این افزونه زمان تعیین کرده تا به طور خود خودکار مثلا هفته ای یک بار دیتابیس را بهینه کند.

این افزونه میتواند تنها با یک کلیک از تمام دیتابیس شما نسخه پشتیبان تهیه کرده و برای شما لینک دانلود آن را فراهم کند.

 

2-WP Clean Up Optimizer

افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده
افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی پایگاه داده

WP Clean Up Optimizer افزونه ای مناسب برای افزایش سرعت دیابیس است و تنها با یک کلیک تمام دیتابیس را از فایل های اضافی و بی مورد پاک میکند. متاسفانه بسیاری از امکانات این افزونه در نسخه رایگان آن غیرفعال است اما اگر شما به دنبال امکانات زیاد و موثر میگردید باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای یک نظر است

دیدگاهتان را بنویسید