فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi
فروشگاه ساز وردپرس ووکامرس فارسی - Woocommerce Farsi

آموزش نصب ووکامرس فارسی با تنظیمات عمومی

در مقاله ی قبلی ما به برسی مقدمه ای از ووکامرس پرداختیم ، اما اجازه بدید طی این مقاله به تنظیمات عمومی و کلی ووکامرس بپردازیم .

آموزش نصب ووکامرس فارسی

نصب و فعالسازی آافزونه ووکامرس فارسی :

نصب این پلاگین وردپرسی بسیار آسان است و تنها با چند کلیک به سادگی میتوان آن را روی سایت خود نصب کنید ، اما برای دوستانی که تازه کار هستند و نمی دانند چطور باید این پلاگین را روی وردپرس نصب کنند ما مراحل نصب را خدمت شما خواهیم گفت که به ترتیب زیر است :

  • وارد داشبورد سایت وردپرسی خود شوید .
  • از طریق منوی ادمین ، به مسیر “پلاگین ها > افزودن پلاگین” بروید .
  • در پنجره ای که برای شما باز میشود سرچ باکسی وجود دارد که در آن عبارت “WooCommerce” را وارد و روی جستجو کلیک کنید .
  • اکنون ووکامرس برای شما پیدا میشود که در نتایج جستجو آن را مشاهده خواهید کرد .
  • حالا تنها کافیست تا روی گزینه ی “نصب”کلیک کنید .
  • پس از اینکه پلاگین نصب شد ، افزونه به سادگی فعال میشود . تنها با کلیک روی گزینه ی “فعالسازی” که پس از اتمام نصب برای شما به نمایش در خواهد آمد .

مراحل فوق را روی تصویر زیر هم میتوانید مشاهده بفرمایید ، مربوط به جستجوی پلاگین و نصب آن است .

1

دقیقا پس از نصب و فعالسازی پلاگین ، پنجره ای حاوی پیغامی جهت خوش آمدگویی بابت نصب به مانند تصویر زیر برای شما به نمایش در خواهد آمد که در این کادر دو انتخاب دارید که مربوط به پرسش ووکامرس از شماست که میگوید آیا مایل به راه اندازی فوری پلاگین جهت انجام عملیات خرید و فروش هستید یا خیر ؟ که اگر روی گزینه “اجرا” کلیک کنید برخی از صفحات ورود ، پرداخت و … را به شما نمایش خواهد داد تا از کارکرد صحیح ووکامرس روی سایتتان مطمئن شوید ، البته میتوانید از این مرحله عبور کنید و اجرایش نکنید ، تنها با کلیک روی گزینه “رد کردن راه اندازی”

2

شروع کار با ووکامرس فارسی :

بسیار خب ، پس از اینکه ووکامرس را نصب کردید فورا دو منوی جدید در پیشخوان مدیریت سایت وردپرسی شما ایجاد میشود که مربوط به تنظیمات ووکامرس و تنظیمات محصولات فروشگاه ووکامرس می باشد . (جهت درک بهتر این مورد لطفا به تصویر زیر مشاهده فرمایید)

3

خب بهتر است از تنظیمات ووکامرس شروع به برسی این پلاگین کنیم .

تنظیمات ووکامرس فارسی :

از طریق این بخش شما میتوانید به پیکربندی بخش های مختلف فروشگاه آنلاین خود نظیر ” عمومی ، محصولات ، مالیات ، پرداخت ، حمل و نقل ، حساب و تنظیمات ایمیل ” بپردازید که ما ابتدا به بخش تنظیمات عمومی خواهیم پرداخت .

تنظیمات عمومی ووکامرس فارسی :

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید تنظیمات عمومی شامل چند گزینه ی ساده میشود که در ادامه به معرفی هر کدام از این گزینه ها خواهیم پرداخت .

4

گزینه هایی که در بخش تنظیمات عمومی 2 زیر بخش بنام “گزینه های عمومی و پیکربندی واحد پولی” مشاهده میکنید مطابق زیر هستند :

گزینه های کلی ووکامرس فارسی

جایگاه فروشگاه : از طریق این متاباکس میتوانید به راحتی مکان فروشگاه یا همان کشور و استانی که فروشگاه درآن دایر شده است را انتخاب کنید ، به مانند آنچه که در تصویر زیر مشاهده میکنید .

5

مکان های فروش : از طریق این متا برای شما منویی کشویی باز میشود که میتوانید تعیین کنید فروش محصولات به تمام کشورها مجاز باشد.

حمل و نقل : از طریق این قسمت میتوانید نوع تحویل کالا به مشتریان را از منوی کشویی که وجود دارد انتخاب کنید ، شما میتوانید یکی از گزینه های “حمل و نقل به تمامی کشور ها ، حمل و نقل به کشورهای خاص و یا … ” انتخاب کنید. مانند آنچه در تصویر زیر مشاهده میکنید .

6

مکان یابی : از این گزینه میتوانید تعیین کنید مکان فروشگاه روی مپ یا همان نقشه برای بازدیدکنندگان سایت نمایش داده شود.

فعال کردن مالیات : این گزینه واضح است ، اگر چک باکس این متاباکس را فعال کنید محاسبه مالیات روی محصولات فروشگاه برای مشتریان فعال میشود .

اعلان فروشگاه : با فعال کردن چک باکس مربوط به این گزینه میتوانید نوار اعلان را برای فروشگاه فعال کنید . این نوار برای اعلام تغییرات قیمت و یا … به مشتریان کاربرد بسیاری خواهد داشت.

پیکربندی واحد پولی

واحد پولی : از این متاباکس میتوانید هر واحد پولی را از هر کشوری که مد نظرتان است برای سایت خود فعال کنید .مطابق با آنچه که در تصویر زیر مشاهده میکنید.

7

محل واحد مالی : این گزینه مربوط به نوع آرایش واحد مالی است که به اختیار خود میتوانید از این باکس یکی از گزینه های “چپ یا راست” را انتخاب کنید. مطابق با تصویر زیر .

8

جداکننده هزارگان : در این باکس میتوانید علامتی که مد نظر دارید هزارگان رقم معامله را برای مشتری نمایش دهد مشخص کنید که بصورت پیش فرض روی سایت “,” تنظیم می باشد .

جداکننده اعشاری : در این باکس میتوانید علامتی را که مشخصه ی تعیین اعشار ارقام معامله و یا محصولات است را برای مشتریان تعیین کنید که بصورت پیش فرض روی سایت با علامت “.” تنظیم است .

تعداد اعشار ها : از این تنظیم بیشتر میتوان برای نمایش بهتر و زیباتر قیمت به مشتری استفاده کرد ، به اینصورت که ارقام اعشار را میتوانید تعیین کنید که تا چند رقم بعد از اعشار به مشتری نمایش داده شود. این مورد بصورت پیش فرض روی “2” تنظیم می باشد که بصورت اختیاری میتوانید عدد را مطابق میل خود تغییر دهید .

و اما …

بسیار خب ، پیکربندی تنظیمات همگانی پلاگین ووکامرس به اتمام رسید ، ما تلاش میکنیم تا در مقالات آموزشی بعدی به گزینه های بیشتر و زبانه های بعدی مربوط به تنظیمات این پلاگین بپردازیم .درصورتیکه سوال یا مشکلی در این رابطه داشتید میتوانید از بخش نظرات این مطلب با ما درمیان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

موفق باشید

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 0 نظر است

دیدگاهتان را بنویسید