آموزش سئو وردپرس: خاصیت doFollow و Nofollow لینک ها
آموزش سئو وردپرس: خاصیت doFollow و Nofollow لینک ها

آموزش سئو وردپرس: خاصیت doFollow و Nofollow لینک ها

درود . با بخش پنجم آموزش گام به گام سئو با آقای وردپرس همراه شما هستیم .

در این مبحث قصد داریم درباره ی خاصیت follow و nofollow لینک های داخلی و خارجی توضیح دهیم .


follow و nofollow چیست ؟

این دو خاصیت تعیین کننده قابل رویت یا عدم نمایش لینک ها برای موتورهای جستجو استفاده می شود . این خاصیت با استفاده از Rel به لینک ها نسبت داده می شود . مثال زیر را توجه کنید : ( در کد زیر به جای nofollow می توانید از follow یا dofollow استفاده کنید .

[php]<a href="https://mrwp.ir" rel=”nofollow”>Mr wordpress</a>[/php]



Nofollow به این دلیل استفاده می شود که لینک های خروجی سایت از نظر گوگل کمتر شوند و یا محتوای آن قسمت مورد بررسی قرار نگیرد. هر چه این تعداد لینک های قابل رویت و خروجی در سایت بیشتر باشد محبوبیت نیز کاهش خواهد یافت .

Follow یا doFollow برای قابل رویت کردن لینک ها هستند . هر چند با قرار ندادن این خاصیت ، لینک ها در صورت نداشتن nofollow قابل رویت و ایندکس شدن هستند اما لینک های مهم را با این خاصیت نسبت دهی کنید .

تاثیر این خاصیت ها بر روی سئو چیست ؟

قابل دیدن یا مخفی کردن لینک ها از نظر سئو نیز هائز اهمیت است . در سایت هایی که تنها لینک خارجی ارائه می دهند ، به مرور زمان به لیست سیاه موتورهای جستجو اضافه خواهند شد .
افزایش تعداد لینک خروجی ، ربات های جستجوگر را از سایت شما خارج خواهند نمود . و حال اگر سایت شما بدون آپدیت و ثابت باشد ، هر آنچه صرف گرفتن بک لینک کرده باشید به یکباره از بین خواهد رفت .

لینک های خروجی را حتما با rel=”nofollow” خاصیت دهی کنید . در صورتی که تبلیغاتی دریافت می کنید ، حتما لینک بنر ها را nofollow کنید .
آدرس سایت های خود و را در صورت تمایل با استفاده از rel زیر خاصیت بدین :

[php]<a href="https://mrwp.ir" rel=”me dofollow”>Mr wordpress</a>[/php]



و اما نکات دیگر در رابطه با استفاده از nofollow در لینک ها :

جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) میتوانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.


جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.


بک لینک های پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک های خریده شده دارد وتنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینک های پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.


جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینک های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این میبخشید.




روش های استفاده از nofollow در وردپرس به صورت خودکار :

استفاده از افزونه :
۱- Follow Nofollow Control
با این افزونه شما می توانید همه لینک های خارجی سایت خود را follow یا nofollow کنید و همچنین می توانید دامین های دلخواه را مستثنی کنید.
۲- Ultimate Nofollow
این افزونه باعث می شود تا در هنگام قرار دادن لینک در مطالب یک چک باکس برای نوفالو کردن لینک اضافه شود.
۳- SEO Nofollow External
این افزونه بطور اتوماتیک به همه لینک های خارجی rel=”nofollow” و target=”_blank” را اضافه می کند.
۴- Nofollow Internal Links
این افزونه کد نوفالو را به لینک های داخلی مانند : لینک ادامه مطلب، برچسب ها، دسته ها و آرشیوها اضافه میکند.


استفاده از کد :
این کد را در functions.php قالب خود قرار بدین :

[php]

add_filter(‘the_content’, ‘auto_nofollow’); function auto_nofollow($content) { //return stripslashes(wp_rel_nofollow($content)); return preg_replace_callback(‘/<a>]+/’, ‘auto_nofollow_callback’, $content);} function auto_nofollow_callback($matches) { $link = $matches[0]; $site_link = get_bloginfo(‘url’); if (strpos($link, ‘rel’) === false) { $link = preg_replace("%(href=S(?!$site_link))%i", ‘rel="nofollow" $1’, $link); } elseif (preg_match("%href=S(?!$site_link)%i", $link)) { $link = preg_replace(‘/rel=S(?!nofollow)S*/i’, ‘rel="nofollow"’, $link); } return $link;}
[/php]


موفق باشید – آقای وردپرس

تیم آقای وردپرس

تیم تولید محتوا و پشتیبانی سایت آقای وردپرس

این پست دارای 2 نظر است

  1. سلام خسته نباشید
    این افزونه SEO Nofollow External باعث نمیشه سایت ضربه ببینه ؟ چون تمام لینک های خروجی رو ……
    ممنون

  2. مطلب خوبی بود. در خصوص قالب های وردپرس آیا میشه این nofollow رو به قالب اضافه کرد یا خیر؟
    ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید